Seznam aktivních zásad

Název Typ Souhlas uživatele
Zásady ochrany osobních údajů Zásady stránek Všichni uživatelé

Souhrn

Zde je stručný přehled hlavních bodů „Zásad ochrany osobních údajů“ pro Moodle:

  • Správce: [Název organizace] – kontaktní údaje (e-mail, telefon, sídlo, IČO).

  • Shromažďované údaje:

    • Registrační (jméno, e-mail, uživatelské jméno)

    • Technické (IP, prohlížeč, čas přihlášení)

    • Studijní (úlohy, testy, hodnocení)

    • Komunikační (fóra, chaty)

  • Účely zpracování: poskytování e-learningu, správa systému, zajištění kvality výuky, komunikace a analytika.

  • Právní základy: plnění smlouvy, zákonná povinnost, oprávněný zájem, případně souhlas (např. marketing).

  • Doba uchování:

    • Aktivní členství + 3 roky (uživatelská data)

    • Technické logy: 12 měsíců

  • Práva uživatelů: přístup, oprava, výmaz, omezení, přenositelnost, námitka, odvolání souhlasu.

  • Zabezpečení: HTTPS, šifrované zálohy, řízení přístupů, pravidelné aktualizace.

  • Předávání třetím stranám: IT poskytovatelé (na základě smlouvy), úřady (zákonně), anonymní analytika (po souhlasu).

  • Cookies: nezbytné pro funkčnost, preference a anonymní statistiky.

  • Změny: aktualizace zásad s oznámením uživatelům.

Datum účinnosti: 17. května 2025.

Plné znění zásad ochrany osobních údajů

1. Úvod
Tyto zásady ochrany osobních údajů (dále jen „Zásady“) popisují, jak [Název organizace] (dále „správce“) shromažďuje, zpracovává a chrání osobní údaje uživatelů (studentů, učitelů a administrátorů) na platformě Moodle. Zásady vycházejí z Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR).

2. Správce osobních údajů

  • Název: EGLearn s.r.o.

  • Sídlo: Stanovice 92, 360 01 STanovice

  • IČO: 19394446

  • E-mail: info@eglearn.cz

  • Telefon: +420 702 513 516


3. Shromažďované údaje

  1. Registrační údaje
    • jméno, příjmení

    • e-mailová adresa

    • uživatelské jméno

  2. Provozní a technické údaje

    • IP adresa

    • typ prohlížeče a operačního systému

    • čas přihlášení, činnost v kurzech

  3. Studijní údaje

    • odevzdané úkoly a testy

    • hodnocení a zpětná vazba od lektorů

  4. Komunikační údaje

    • zprávy v rámci Moodle (fóra, chat, soukromé zprávy)


4. Účely zpracování

  • Poskytování e-learningových služeb (přístup ke kurzům, materiálům a zadáním).

  • Administrace a správa systému (evidence uživatelů, role, přístupy).

  • Zajištění kvality výuky (sledování průběhu kurzů, vyhodnocování výsledků).

  • Komunikace (informování o změnách, termínech, notifikace).

  • Zlepšování služeb (analýza návštěvnosti, anonymizované statistiky).


5. Právní základ zpracování

  • Plnění smlouvy – zpracování nezbytné pro poskytování e-learningu dle smlouvy o studiu či registraci.

  • Právní povinnost – vedení záznamů pro interní audit či akreditaci.

  • Oprávněný zájem – zajištění bezpečnosti systému, prevence zneužití.

  • Souhlas subjektu – v případech zasílání marketingových sdělení či newsletterů (lze kdykoli odvolat).


6. Doba uchování osobních údajů

  • Údaje o uživateli se uchovávají po dobu aktivního členství v kurzech + 3 roky po jeho ukončení, pokud interní předpisy nestanoví jinak.

  • Technické logy (IP adresy, činnosti) se uchovávají 12 měsíců.


7. Práva subjektů údajů
Každý uživatel má právo:

  • Na přístup ke svým osobním údajům.

  • Na opravu nepřesných či neúplných údajů.

  • Na výmaz („právo být zapomenut“) – pokud to neodporuje zákonným povinnostem.

  • Na omezení zpracování – do vyřízení námitky.

  • Na přenositelnost – získat údaje v běžném strojově čitelném formátu.

  • Vznést námitku – zejména proti zpracování na základě oprávněného zájmu správce.

  • Odvolat souhlas se zpracováním kdykoli (odvolání nemá zpětný účinek).

Žádosti o uplatnění práv zasílej na e-mail: info@eglearn.cz.


8. Zabezpečení údajů
Správce uplatňuje technická a organizační opatření k ochraně osobních údajů před neoprávněným přístupem, ztrátou či poškozením. Patří sem:

  • šifrování komunikace (HTTPS)

  • zabezpečené servery se zálohováním

  • kontrola přístupových práv

  • pravidelné aktualizace systému Moodle


9. Předávání údajů třetím stranám
Osobní údaje mohou být předány:

  • Poskytovatelům IT služeb (hosting, údržba) – vždy na základě smlouvy o zpracování.

  • Úřadům – na základě zákona (např. akreditační orgány).

  • Analytickým nástrojům – anonymizované statistiky (Google Analytics apod.), jen pokud uživatel dal souhlas.


10. Cookies a analytika
Moodle využívá cookies pro správné fungování přihlášení, zapamatování preferencí a sběr anonymizovaných statistik. Detailní nastavení cookies najdeš v [Politice cookies].


11. Změny zásad
Tyto Zásady mohou být aktualizovány. Významné změny budou uživatelům oznámeny emailem či prostřednictvím zprávy v Moodle.


Datum účinnosti: 17. května 2025
Pokud máš jakékoli dotazy, obrať se na správce na [e-mail].


Vzorový text je nutné přizpůsobit konkrétním potřebám a vnitřním předpisům vaší organizace.